lørdag 3. november 2012

HAR KASTA MEG PÅ STRIKKEBØLGEN

Og det har selvsagt blitt en Skappelgenser til meg ;)

Har også gjort om skappelgenser oppkriften til en genser til Mathias.



Mathias veier 7 kilo og er ca 65 cm lang og den passet perfekt til han, gikk kjempe raskt å strikke og!

Oppskrift på super enkel baby genser

Strikket i Mirasol fra Du store alpakka på pinne 4. Jeg brukte 2 nøster, men jeg hadde akkurat nok, var ca 1 meter igjen, så kan være lurt å kjøpe 3.

Bakstykke:

Legg opp 40 masker, strikk 2 cm vrangbord- 2rette+2vrange, så fortsetter du med rillestrikk til bakstykket er ca 30 cm.

Forstykke:

Akkurat det samme som bakstykket, men når du har strikket 25 cm setter du halvparten av maskene på en annen pinne og fortsetter å strikke andre siden til den er like lang som bakstykket, fell av. Strikk den siden du har satt på en annen pinne til den er like lang og fell av den og.

Erme:

Legg opp 20 masker, strikk 10 riller med rillestrikk, legg så ut en maske på hver side, strikk 4 omganger, legg ut en maske på hver side igjen. Gjør dette om igjen til du har 40 masker på pinnen, fell av. Gjør det samme på andre erme, bare pass på at de er like lange. Hvis de ikke er det, strikk riller til de er like.

Jeg syr den ikke sammen, men hekler, syns det er mye lettere og blir veldig pent :)

Hvis du vil ha den litt større eller mindre er det bare å trekke fra eller legge til noen masker til du syns den er passe :)






1 kommentar: