lørdag 14. mai 2011

LITT TRIST...

Jeg er så heldig at jeg har hatt en helt nydelig katt i 6 år.

Verdens fineste Kikki :) Hun har vært med meg gjennom tykt og tynnt, gitt meg så mye glede, varma meg når jeg har vært kald, trøsta meg når jeg har vært trist.

Hun var omplassert, så jeg fikk henne da hun var 4 år, jeg kan virkelig ikke skjønne at noen ikke ville ha henne! Hun var jo bare så snill og god.

Hun har de siste 3 årene vært mye dårlig, sliti med magen og formen har vært laber når hun har hatt dårlige perioder. Har vært utallige ganger hos veterinæren, og tatt enda fler prøver for å prøve å finne ut  hva det er, men uten resultat. Hun har lenge vært bra, men plutselig her for en liten stund siden, ble hun veldig dårlig igjen...
På tirsdag tok jeg den vonde avgjørelsen at hun skulle få hvile nå, og ringte for å bestille time hos veterinæren... Så i går var vi og tok et siste farvel.
Det var mildt sagt helt J*@#=%... Jeg vet jeg har gjort det rette og at det var det beste for henne nå, men det stikker ordentlig i hjertet mitt forde.

VIL SAVNE DEG UTROLIG MYE KIKKI! 

Jeg prøver å tenke på andre ting for å ikke bare være lei meg, så titter litt på hva jeg vil ha i nye leiligheten.
Har jo plass til spisestue da, og her er litt av hva jeg foreløpig har lyst på:
Liker dette bordet, Norden fra IKEA

Med noen av disse til, Tobias, også fra IKEA


Og et par Tolix stoler :)


Har veldig lyst på Tolix i denne fargen også :)

Har også lagd knekkebrød selv for første gang, kan virkelig anbefales, kjempe gode!!!!

Her er oppskriften:
2 dl. av:
-grov sammalt rug
-lettkokte havregryn
-havrekli
-sesamfrø
-solsikkefrø
-linfrø
-kruskakli

Tilsett deretter:
-2 tsj. salt
-7 dl. vann

Røres sammen og fordeles på 2 stekeplater på bakepapir. Deles med pizzakutter etter 10 min i ovnen og knekkes opp når de er kalde.

Stekes i 45 min. å 180 grader (varmluft).
Tørkes i ca. 30 min. på 100 grader med døra på gløtt.

Eneste jeg vil gjøre om til neste gang er å ha litt buljong i vannet, da tror jeg de blir enda bedre :)

Nå er (heldigvis) Eurovision ferdig, må si jeg syns det var bedre når det var i norge... Ikke videre imponert over vinnerne heller... Så nå blir det the players championship på tv, jeg har blitt helt hekta på å se på golf:) Litt sært kanskje, men er faktisk veldig spennende. Lyst til å ta greencard selv snart :)

Ha en god natt alle sammen :)

Klemmer fra Karianne

1 kommentar:

  1. Å så trist med pusen din-kan godt forstå hvordan du har det- jeg elsker dyr og har alltid hatt hund og katt- ikke vært uten hund en eneste dag faktisk i hele mitt liv- og har også mistet noen... Så trist når man må ta den avgjørelsen og ta farvel med dem. De blir jo en del av familien..sukk. Men prøv så godt du kan å huske alt det fine dere hadde sammen.

    Så fin pengebok du hadde i forrige innlegg- jeg har samme, to faktisk, men i annet mønster, nydelige saker fra CK...

    Legger meg som følger hos deg- gleder meg til å "bli kjent" med deg.

    Hjertelig hilsen Vera i Vilmers Hus

    SvarSlett